Esmenes

Esmenes

diumenge, 28 de setembre del 2014

Equip Directiu


  •   Es reforçarà el paper dels equips directius, com a dinamitzadors dels programes de l’aprenentatge dels seus alumnes, la formació permanent del professorat i la millora cultural de la comunitat. Més lideratge implica formació, gaudir de la teva feina, escoltar activament, engrescar en el Projecte, capacitat de decisió... Directors pedagògics, no burocràtics. La permanència en el càrrec hauria de ser d'un mínim de 4 anys. La durada estarà en funció de les avaluacions periòdiques a què seran sotmesos els equips directius per part de la comunitat educativa.
  • L’equip directiu serà proposat per la Comunitat Educativa (inclosa l'administració) després de valorar el seu projecte de direcció en el qual el lideratge haurà de ser compartit.
  • Almenys la meitat dels membres de l’equip directiu seran seleccionats entre el professorat que hagi assolit el nivell avançat o expert en la competència docent
  • L´equip directiu serà seleccionat per la comunitat educativa d`una manera democràtica i transparent, en funció d´uns criteris que prioritzin un lideratge més pedagògic que de gestió.
  • L'equip directiu donarà comptes davant del Consell Escolar i davant de l’administració, per tal d´evitar actituds autoritàries i poc democràtiques.
  • Participació en la provisió i avaluació de la plantilla docent
    • La plantilla serà definida per l´equip directiu i aprovada per l´Administració. L´equip directiu proposa la plantilla del centre i els requisits de cada lloc de treball (experiència docent, titulació, formació) davant l'Administració. Aquesta proposta ha de tenir base estructural en el Projecte Educatiu.
    • S´establiran mecanismes per tal  que l´equip directiu  participi en la provisió de la plantilla docent, en la selecció del professorat que pugui tirar endavant el Projecte consensuat entre tots els membres de la Comunitat Educativa.
    • L’equip directiu intervindrà en:
      • Els procediments de provisió per concurs específic i de provisió especial en comissió de serveis
      • Les propostes de nomenament del personal docent no estable.
      • L'avaluació del professorat del seu centre.
      • Al cap d'un any, els directors dels centres on han impartit docència els novells, informaran de quines competències ensenyades han estat adequades i quines mancances s´han vist . 

Olmo Heras, professor IES Cap de Llevant, Maó. 
 Al document es diu que la duraciò mìnima hauria de ser de quatre anys, però no diu res de la duració màxima. Jo proposava un màxim dr vuit anys dins un mateix càrrec i de setze en total, és a dir: una persona ha de poder ser cap d'estudis durant vuit anys, presentar-se a director/a, guanyar, i ser director/a vuit anys més. Passat aquest temps, ja no ha de poder seguir formant part de l'equip directiu. Les raons són senzilles: per una part, la renovació de cares, càrrecs i projectes, i per altra el fet d'evitar que les persones s'acomodin als seients i no perdin el contacte amb l'aula.
Moltes gràcies per la vostra atenció i enhorabona per la feina realitzada



.





2 comentaris:

  1. El document parla d'un mínim d'anys, però no d'un màxim. Jo proposaria un màxim de vuit anys dins un càrrec directiu i en cap cas més de setze anys en total, és a dir, una persona pot ser cap d'estudis vuit anys i director vuit anys més, però després d'aquest període ha de passar a ser professor "ras".

    ResponElimina
    Respostes
    1. Benvolgut Olmo. Ens ha semblat molt pertinent la teva proposta perquè al document no ho havíem reflectit. Després de parlar-ne ens ha semblat que l´opció més justa és que la durada de l´equip directiu estigui en funció de l´avaluació a la que el sotmetria la comunitat educativa.

      Elimina

REDACTA AQUÍ LA TEVA ESMENA, IDEA O PROPOSTA